keskiviikko 29. kesäkuuta 2011

HAPPY

Mä oon taas tutkiskellut, itseäni ja fiiliksiäni: mistä tulee hyvä olo, mikä tekee onnelliseksi, milloin on tyytyväinen?

Mä tykkään touhuta ja tehdä kaikkea, saada aikaiseksi, olla tehokas suorittaja. Välillä tulee sellanen draivi päälle että pois alta, oikea "Täältä pesee, sano puujalka ja potkas" -fiilis.

Sitten musta on ihanaa antaa kaiken vaan olla. Katsella ympärille, löllötellä ja olla möllöttää. Antaa ajan kulua ja vaipua ajatuksiin, mietiskellä.

Tyytyväisyys omaan itseen on varmaankin huipussaan juoksulenkin jälkeen. Sitä tunnetta on vaikeaa sanoin kuvata, se pitää vaan kokea. Hiki ja hengästyminen, perille pääseminen, veren ja endorfiinin suhina. Oih.

Ja silloin kun näistä aineksista muodostuu sopiva coctail, mä oon tyytyväinen. Happy. Hetkittäin jopa onnellinen. Happy.

No juu. Onnellisuusasteita tietty lisää tai nakertaa se että läheisillä on asiat hyvin tai vähemmin hyvin. Ja että niitä rakkaita ON siinä ympärillä. Paljon.