sunnuntai 8. tammikuuta 2012

LOMA LOPPUU

Mä vietin tästä kolme viikkoa kestäneestä vapaastani ehkä puolet yöpuvussa. Kävin pari kertaa työpaikallakin yöpaidan helma takin alta vilkkuen. Ei siellä kylläkään muita ollut silloin, joten no hätä.

Mä oon levännyt ja nautiskellut tekemättömyydestä. Nukkunut niin pitkään kuin on nukuttanut ja noussut hitaasti uuteen päivään. Sitten mä oon ottanut varmaan joka päivä pienet päivänokoset jossain päin taloa. Mä oon levännyt niin, että ihan väsyttää ja kyllästyttää koko touhu. Arki vois jo alkaa.

Eskarissa, alakoulussa, yläkoulussa ja lukiossa alkaa huomenna uusi lukukausi ja mun koulu starttaa kevätkauteen tiistaina. Whaaat? Kevätkauteen???

Ennen kevättä täytyy kai selvitä talvesta, joka vasta aloittelee. Maassa on parin päivän ajan ollut valkea peite ja lämpötila on pudonnut miinukselle. Polkupyörään hommattiin nastarengas (yhdellä kuulemma pärjää...) ja pyöräilykypäräkin löytyi. Täytyy muistaa ottaa villamyssy mukaan suojaksi satulan päälle, ettei takapuoli jäädy penkkiin kiinni. Ja lukkosula olis varmaankin hyvä pitää mukana, kun talvinen polkupyöräseikkailu juna-aseman ja koulun välillä alkaa.

Energiaa on ladattu ja sitä tuntuu olevan. Akut on täynnä. Olo on kuin varsalla ennen laitumelle menoa. Oudon ihana pirinä ja surina sisuksissa. Tästä taitaa tulla hyvä vuosi. Heissulivei.